close
تبلیغات در اینترنت
کارگردان ها
طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي
?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه♣
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

کارگردان ها

دکتر انلاين

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

تبليغات رزبلاگ

عطاري انلاين

طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي

?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
?کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه?
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

تولید و پخش فیلم

تولید و پخش فیلم

تازه کردن چاپ


img/daneshnameh_up/b/b8/cinema.gif





img/daneshnameh_up/8/8d/cinemam1.gif
هر فیلم برای این که ساخته شود و در نهایت بر پرده ظاهر شود باید مراحل مختلف و مشخصی را طی کند. فیلم موفق ، فیلمی است که این مراحل را به خوبی و توسط عوامل و دست اندرکاران توانا و حرفه ای پشت سر بگذارد. این مراحل را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد:


پیش تولید

درواقع در این مرحله ، جرقه ساخت یک فیلم زده می شود. مهم ترین کاری که در این مرحله انجام می شود ، انتخاب است. انتخاب فیلم نامه ، انتخاب کارگردان ، انتخاب بازیگر و انتخاب همه عوامل و دست اندکارانی که قرار است برای تولید این فیلم خاص همکاری کنند. در این مرحله دو عامل ، بیشترین اهمیت را دارند:

فیلم نامه
تهیه کننده


تولید

مراحل مختلف به فیلم برگرداندن فیلم نامه را مرحله تولید گویند. در این مرحله همه عوامل حضور دارند و به ترتیب وظایف خود را عملی می کنند. تقسیم کار ویژه ای در سینما وجود دارد و در مراکز سینمایی معتبر و کاملا حرفه ای ، حتی کوچک ترین کارها نیز تخصصی شده اند. مرحله تولید شامل موارد زیر است :

کارگردانی
تدارکات
فیلم برداری
نورپردازی
صدا
بازیگری
جلوه های ویژه
موسیقی
تدوین


img/daneshnameh_up/5/52/nama4.jpg
پس از تولید

پس از اینکه ساخت فیلم به پایان رسید و فیلم آماده نمایش شد ، تهیه کننده باید برای پخش و نمایش آن و یا به اصطلاح برای عرضه فیلم دست به کار شود.

پخش فیلم
نمایش فیلم


همان طور که گفته شد اکنون در سینما وظایف و تخصص ها به خوبی از هم تفکیک شده اند ولی در مجموع همگی برای تولید یک فیلم با هم همکاری می کنند که این مجموعه را :

کادر و عوامل تهیه فیل

کادر و عوامل تهیه فیلم


img/daneshnameh_up/0/07/filmmaking.jpg
عواملی که در زیر از آنها نام برده شده است ، مهم ترین اشخاصی هستند که کادر تولید یک فیلم را تشکیل می دهند. ممکن است برخی از این مسئولیت ها بین اعضای دیگر گروه پخش شود و آن مسئولیت به یک شخص واحد سپرده نشود و نیز ممکن است در فیلمی عوامل دیگری برای ارتقاء کیفیت فیلم ، به خدمت گرفته شوند که نامشان در زیر نیامده باشد و آن به این علت است که بودن آنها در کادر تولید یک فیلم جزو الزامات نیست.



گروه تهیه و تولید

تهیه کننده
تهیه کننده می تواند یک فرد یا یک شرکت فیلم سازی باشد. تهیه کننده بعد از آنکه پروژه ساخته شدن یک فیلم نامه را به دست گرفت ، ابتدا سرمایه لازم جهت ساخت آن فیلم را فراهم می کند ، سپس عوامل و کادر گروه تهیه و تولید را که قرار است مستقیما با خود او همکاری کنند ، انتخاب کرده و به کار می گیرد. او پس از تعیین کارگردان ، در استخدام عوامل دیگر تولید فیلم به ویژه بازیگران ، با کارگردان مشارکت می کند. تهیه کننده پس از تعیین عوامل ، بودجه فیلم را در اختیار شخصی به نام مدیر تولید می گذارد ، تا زیر نظر او ، بودجه را در مصارف بخش های مختلف تولید فیلم ، خرج کند.

دستیار تهیه کننده
دستیار تهیه کننده معمولا مسئول ایجاد هماهنگی در هنگام فیلم برداری در مکان های واقعی ، رفع مشکلات دست اندرکاران فیلم سازی و کمک به تهیه کننده در امور مالی و هنری است.

مدیر تولید
او کسی است که بودجه را در اختیار می گیرد تا با اقتصادی ترین شیوه آن را خرج کند. او از ریز جزئیات کار خبر دارد. او مسئول نظارت بر استخدام بازیگران ، تعیین محل ، خریداری یا اجاره تجهیزات و امکانان و حتی بخش حمل و نقل و سفارش غذا و ... است ، تا بتواند کم هزینه ترین و در عین حال بهترین راه را برای به خدمت گرفتن آنها ، به کار گیرد.

مجری طرح
او کسی است که بر اجرای برنامه و کیفیت کارهای انجام شده ، نظارت می کند. پیش از شروع ساخت هر فیلم ، برنامه زمان بندی شده ای تهیه می شود که عوامل و دست اندرکاران ، باید تلاش کنند تا طبق آن عمل کنند ، تا هم فیلم به موقع آماده شود و هم سرمایه به هدر نرود. در صورت بروز مشکلاتی که برنامه را مختل کند ، مجری طرح باید سریعا برنامه جدیدی متناسب با شرایط جدید فراهم کند.

مدیر تدارکات
او کسی است که چندین نفر را به عنوان گروه تدارکات ، شامل راننده ، کارگر برای کار در جلو و پشت صحنه ، آشپز و ... را در اختیار می گیرد تا تحت نظارت او ، به عوامل و دست اندرکاران تولید فیلم ، خدمات لازم را ارائه دهند. او همچنین برای بخش های مختلف تولید ، ابزار و وسایل مورد نیازشان را تهیه می کند.



img/daneshnameh_up/0/06/screenwriter2.gif
گروه نویسندگان

نویسنده طرح
او کسی است که ایده اصلی فیلم نامه متعلق به اوست. معمولا کسی که طرح فیلم نامه را می دهد ، خودش نیز فیلم نامه را می نویسد ، اما گاهی به دلایلی نوشتن فیلم نامه به شخص دیگری سپرده می شود ، در این صورت نام او به عنوان نویسنده طرح ، در عنوان بندی ذکر می شود.

فیلم نامه نویس
او کسی است که فیلم نامه ای کامل را ، یا بر اساس طرحی از خودش و یا بر اساس طرحی که به او داده شده است ، می نویسد.

باز نویسی کننده
او کسی است که فیلم نامه اصلی ، به او سپرده می شود ، تا بر طبق نظر کارگردان یا تهیه کننده ، تغییراتی در آن داده شود و فیلم نامه مطلوب و نهایی آماده شود.



img/daneshnameh_up/1/1c/mah2.jpg
گروه کارگردانی

کارگردان
کارگردان شخصی است که مسئولیت ساختار بصری و بیان هنری فیلم را بر عهده دارد. همه فعالیت ها و همه مراحل تولید فیلم زیر نظر او انجام می شود. با وجود آنکه معمولا ، به نظر می رسد همه گروه های فیلم سازی به طور مستقل و زیر نظر یک فرد فعالیت می کنند ، برای مثال گروه فیلم برداری زیر نظر مدیر فیلم برداری یا گروه بازیگران زیر نظر بازی گردان ، اما در نهایت ، هدایت همه آنها باید زیر نظر شخص کارگردان انجام شود.

دستیار کارگردان
کسی که کارگردان را در انجام کارهایش یاری می کند و برخی از وظایف او را انجام می دهد ، از جمله ، برنامه ریزی فیلم برداری ، نظم دادن به امور حمل و نقل ، هماهنگی با گروه های مختلف و فراخواندن افراد مورد نیاز به مکان فیلم برداری ، حفظ نظم و آرامش در سر صحنه فیلم برداری ، کنترل بودجه و انجام هر کار دیگری که کارگردان بر عهده او بگذارد. گاه در فیلمی به وجود بیش از یک دستیار احتیاج می شود و حضور دستیار دوم یا سوم هم لازم می شود ، به ویژه در پروژه های بزرگ.

برنامه ریز
برخی کارگردان ها برنامه ریزی را به یکی از دستیاران خود می سپارند و برخی دیگر نیز این مسئولیت را به یک فرد مشخص به عنوان برنامه ریز می سپارند. ساخت فیلم ، پروژه ای است که برنامه ریزی در آن بسیار مهم و حیاتی است ( به ویژه هر چه پروژه بزرگ تر باشد نیاز به برنامه ریز ، بیشتر احساس می شود ) ، بدون برنامه ریزی پروژه فیلم سازی به خوبی و به موقع پیش نمی رود و سرمایه را نیز هدر می دهد. برنامه ریز موظف است با توجه به شرایط ، برنامه کاری گروه های مختلف را تعیین کند ، با آنها هماهنگی های لازم را صورت دهد و برای آنکه آنها در موقع لزوم و به موقع سر کار حاضر شوند کارهای لازم را انجام دهد.

منشی صحنه
کسی که اطلاعات خاص هر نما را ثبت و نگه داری می کند. او مسئول است که از تعداد و طول زمان هر برداشت ، گفت و گوهای هر صحنه ، موقعیت شخصیت ها در سر صحنه و مسیر حرکتشان ، محل و موقعیت وسایل موجود در صحنه ، محل استقرار دوربین و حرکت آن و ... یادداشت بردارد ، تا اطمینان حاصل شود که در نماهای بعدی همه چیز در سر جای درست خود قرار دارند. این گزارش ها و یادداشت ها ، همچنین برای تدوین گر هم مفید هستند.



گروه بازیگری

مسئول انتخاب بازیگران
مسئولیت انتخاب بازیگران را ، یا تهیه کننده و کارگردان با مشارکت همدیگر انجام می دهند و یا از فردی می خواهند که زیر نظر آنها ، بازیگران مناسب را انتخاب کند.

بازی گردان
او کسی است که مسئولیت بازیگران را بر عهده دارد ، نقششان را به آنها تفهیم می کند و نقششان را با آنها تمرین می کند و سر انجام ، آنها را برای بازی نهایی جلوی دوربین آماده می کند. برخی از کارگردان ها این کار را خودشان انجام می دهند ، اما امروزه در فیلم سازی حرفه ای ، معمولا از شخصی که خود اشراف کامل به عرصه بازیگری دارد ( حتی گاهی از بازیگران مطرح ) ، استفاده می شود ، تا این مسئولیت را به عهده گیرند و به نوعی بازیگران را کارگردانی کنند.

بازیگران اصلی
بازیگرانی که نقش های مهم فیلم را بر عهده دارند ، به ویژه نقش های اول و دوم.

بازیگران نقش جزئی
نقش کوچکی در فیلم که معمولا با ذکر یک یا دو جمله همراه است و همین آن را از نقش سیاهی لشگر که کلمه ای به زبان نمی آورد و معمولا جزئی از جمعیت است ، متمایز می کند.

سیاهی لشگر
بازیگری که برای حضور در جمع ، یا حضور تصادفی در صحنه ای ، بی آنکه حرفی به زبان آورد ، استخدام می شود. این بازیگران به صورت روزمزدی دستمزد می گیرند و بر خلاف بازیگران نقش جزئی ، نامشان در عنوان بندی ذکر نمی شود.



گروه صحنه و لباس

مدیر صحنه
او کسی است که بر تمام مراحل آماده شدن صحنه و لباس ها نظارت می کند و اطلاعات لازم را در اختیار دست اندرکاران این بخش ها ، قرار می دهد.

طراح صحنه
کسی که مسئولیت طراحی و خلق فضای کلی صحنه ای که قرار است فیلم برداری شود ، به عهده اوست. او همچنین مسئول طرح نقشه ها و تعیین ویژگی های هر دکور و مسئول تزئین صحنه و انتخاب لوازم صحنه است.

طراح دکور
در فیلم هایی که به دکور نیاز دارند ، فردی به نام طراح دکور ، به کار گرفته می شود. او با توجه به آنچه طراح صحنه می خواهد و ویژگی هایی که او در اختیارش می گذارد ، دکور را طراحی کرده ، تصاویری با زوایای مختلف از طرح مورد نظر خود ، تهیه می کند و حتی در فیلم هایی با دکورهای عظیم ، ماکتی از دکورها تهیه می کند و ارائه می دهد.

طراح لباس
او کسی است که با توجه به نوع فیلم و ویژگی های آن ، لباس هایی را طراحی می کند و الگوی آنها را در اختیار دوزندگان لباس قرار می دهد ، تا این لباس ها را متناسب با ویژگی های فیزیکی هر یک از بازیگران تهیه کنند.

هر یک از این عوامل که در این بخش از آن ها نام برده شد ، دستیاران و همکارانی دارند که نام بردن از آنها ضروری نیست.



گروه چهره پردازی

طراح چهره پردازی
او کسی است که با توجه به نقش و ویژگی های آن و نیز با توجه به بازیگری که قرار است آن نقش را ایفا کند ، طرحی از چهره بازیگر تهیه می کند. او یا طرحش را خودش بر روی بازیگر پیاده می کند و یا آن را به چهره پرداز می سپرد. او همچنین بر کار چهره پردازان ، آرایش گر ها و مو آراها نظارت می کند.

چهره پرداز
او کسی است که مطابق با طرحی که طراح چهره پرداز ارائه داده ، بازیگر را اصطلاحا گریم کرده و برای بازی آماده می کند. به چهره پرداز ، گریمور هم گفته می شود.

مو آرا
او کسی است که تنها مسئول موی بازیگر است و بر طبق آنچه طراح چهره پردازی در نظر دارد ، موی بازیگر را کوتاه کرده ، به سرش موی مصنوعی اظافه کرده و یا موی خود بازیگر را حالت می دهد.



img/daneshnameh_up/4/42/film3.jpg
گروه فیلم برداری

مدیر فیلم برداری
او کسی است که مسئول طراحی و به تصویر کشیدن فضای فیلم بر اساس خواسته های کارگردان و ویژگی های فیلم نامه است. او گروهی را به عنوان گروه فیلم برداری تشکیل می دهد که شامل فیلم بردار ، نورپرداز و چند دستیار و ... است. او به همراه کارگردان درباره نوع نماها و نوع نورپردازی تصمیم می گیرد و دستورات لازم را به فیلم بردار و نورپرداز می دهد و بر کار آنها نظارت دقیق دارد. حتی در برخی موارد ، مدیران فیلم برداری بزرگ جهان ، به دلیل شناخت کامل از مدیوم تصویر و ویژ گی های آن ، بر ساخته شدن دکور ها یا انتخاب محل های فیلم برداری نظارت می کنند و در طراحی صحنه و لباس نیز دخالت می کنند و همچنین در طراحی میزانسن و دکوپاژ با کارگردان همکاری می کنند.

فیلم بردار
ممکن است مدیر فیلم برداری ، خود پشت دوربین قرار گیرد یا از یک فیلم بردار برای انجام این کار استفاده کند. در این صورت فیلم برداری که پشت دوربین قرار گرفته ، باید مطابق با نظر مدیر فیلم برداری از صحنه ها فیلم برداری کند.

دستیار فیلم بردار
او مسئول حفظ و نگه داری دوربین و کسب اطمینان از سالم بودن و صحت کار آن است. او وظیفه تغییر عدسی ، تعویض فیلم دان و تغییر فاصله کانونی ، طی فیلم برداری را نیز به عهده دارد. او همچنین مسئول به راه انداختن دوربین و قرار دادن آن در محل تعیین شده است. ممکن است از چندین دستیار فیلم برداری استفاده شود که معمولا در پروژه های بزرگ این کار انجام می شود ، در این صورت این وظایف بین آنها تقسیم می شود. همچنین ممکن است فردی را به عنوان متصدی دوربین نیز استخدام کنند تا حفاظت از دوربین و انجام کارهای فنی آن را به عهده او بگذارند.

نورپرداز
او کسی است که در تصمیم گیری کارگردان و مدیر فیلم برداری درباره نوع نورپردازی صحنه مشارکت می کند و سرانجام منطبق با تصمیم گرفته شده نور صحنه را با ابزار و وسایل لازم ، تامین می کند. او برای انجام این کار ممکن است از یک یا چند دستیار و همچنین برق کار، استفاده کند.

دستیار نورپرداز
او متصدی تامین برق مورد نیاز ، مسئول تامین و استقرار ابزار نورپردازی در مکان مناسب و همچنین نگه داری از این ابزار است. این وظایف ممکن است بین چند نفر تقسیم شود.



گروه صدا

صدا بردار
او کسی است که در هنگام فیلم برداری ، مسئول ضبط صداست. او فردی مطلع و ماهر است که با علم صدا شناسی و تجهیزات صدابرداری ، آشنایی کافی دارد. او باید بداند که چگونه به بهترین وجهی صدا را در استودیو و خارج از آن ضبط کند تا صدا شفاف ، دقیق و متوازن باشد. او در هماهنگی کامل با فیلم ساز کار می کند و از چندین نفر برای همکاری استفاده می کند.

این بخش نیز علاوه بر صدا بردار ، شامل افراد دیگری نیز هست ، برای مثال کسی که میکروفون را با فاصله ای مناسب ، بالای سر بازیگران نگه می دارد یا کسی که ابزار صدابرداری را آماده و تنظیم می کند و ... .



گروه تدوین

تدوین گر
او مسئول گزینش ، زمان بندی و ترتیب نماها در فیلم است. تدوین گر کار خود را با توجه به ویژگی های داستان فیلم و نوع فیلم نامه و همچنین نحوه طراحی بصری فیلم ساز ، انجام می دهد.

دستیار تدوینگر
کسی که با تدوینگر فیلم کار می کند و وظیفه اش ثبت تمام قطعات فیلم ، کمک به پیوند دادن همگاه صدا و تصویر ، چسباندن تکه های فیلم به هم و حفظ و نگه داری از دستگاه های تدوین است.

تدوین گر صدا
او کسی است که صدا ها را با تصویر همگاه می کند ، جلوه های صوتی مورد نیاز را اضافه می کند ، شدت صدا را متناسب با فیلم کم یا زیاد می کند و ... . این مسئولیت را گاه ، همان تدوین گر به عهده می گیرد ، اما در فیلم سازی حرفه ای ، استفاده از تدوین گر صدا رایج است ، البته لازم به ذکر است که تدوین گر صدا تحت نظارت تدوین گر اصلی ، کار می کند. این مسئولیت را صداگذاری و میکس نیز می نامند.

کارگردان جهانیان

سينماي كشور به دليل وجود يك سري مشكل در حوزه توليد فيلم در ژانرهاي مختلف به خصوص در سينماي اكشن توان توليد انبوه و راه اندازي اين ژانر را در سينماي كشور ندارد. امكانات محدود و دسترسي سخت به ادوات جنگي عامل كندي گردش چرخه ساخت فيلم هاي اكشن در سينما است.
  ژانر اكشن در سينما پرهزينه ترين بخش در توليد فيلم است. به همين دليل بازار توليد فيلم اكشن در سينما برخلاف ساير ژانرها در سينما مانند توليدات طنز باساخت انبوه در اين صنعت خوابيده و كساد است. فاصله زياد سينماي ايران با استانداردهاي جهاني تنها در بحث تكنولوژي نيست بلكه در حوزه توليد هم به ويژه در راه اندازي توليد ژانرهايي مانند اكشن ورزمی اين فاصله به وضوح ديده مي شود.
  ورود به حوزه ساخت فيلم هاي اكشن به دليل كوهي از مشكلات پيش روي سينماگران در بخش ساخت چنين آثاري براي سينماگران ما ريسكي بزرگ محسوب مي شود. با وجود شرايط نامناسب اكران فيلم ها در سينماهاي كشور خروجي كه اين فيلم ها براي سازندگان خود به همراه دارند در هاله اي از ابهام قرار دارد. زيرا ممكن است با حضور در پشت خط اكران سرمايه فيلمسازان اين آثار در سرازيري سوخت شدن قراربگيرد.
  هرچند آينده فيلم هاي ژانرهايي مانند اكشن و فيلم هاي فرهنگي در حوزه توليد و به خصوص در اكران  تيره و تار است اما مسؤلان سينما بايد به سرعت تدابيري خاص براي حل اين معضل جدي مد نظر قرار دهند تا سينما بتواند گام هايي محكم در مسير رشد و تعالي بردارد

.

بیوگرافی مهران مدیری کارگردان و امید خواننده

  c5ea2fc3bd43c03eb3429a32a04feec1 آیا مهران مدیری برادر امید خواننده است ؟ یک جواب کامل !آیا مهران مدیری برادر امید خواننده است ؟ یک جواب کامل ! اکثر سایت ها از جواب دادن به این سوال که اکثرا در ذهن طرفداران جناب مدیری و امید نقش بسته طفره می روند.سوال به این صورت است که ” آیا مهران مدیری برادر امید خواننده است ؟! ” و جریان این دو چگونه بوده است.حال پاسخ به این سوال : مسئله از اینجا شروع می شود که امید در شبکه ی پ.ام.سی اعلام کرد ” مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطه ی خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم ” و همین مسئله باعث می شود تا افکار عمومی جهت انتشار این خبر ، تحریک شده و خبر چه واقعیت داشته باشد و چه نه با سرعتی عجیب منتشر گردد.این در حالی است که مهران مدیری در گفتگویی به این سوال جواب داد : خبرنگار : آقای مدیری یک سئوال خصوصی توسط یکی از طرفداران شما به نام نسیم آیا امید خواننده اونور آبی برادر شما هستند؟ مهران مدیری: خیر خیلی از افراد از هویت افرادی که خبر از آنها منتشر گردیده است مطلع نیستند و ممکن است زودتر تحت تاثیر قرار گرفته و به انتشار یک شایعه بپردازند.حال به معرفی هر یک از این شخصیت ها می پردازیم : مهران مدیری – زادهٔ ۱۸ دی ۱۳۴۰ در تهران – کارگردان و بازیگر مجموعه‌های طنز سینما و تلویزیون ایران است و این در حالی است که امید سلطانی معروف به امید متولد ۶ مرداد ۱۳۴۵ در چهار محال و بختیاری“ پل چوبی“ و بزرگ شده ی تهران خوانندهٔ پاپ ایرانی (به زبان‌های فارسی  و لری و کردی) است. در کل : نتیجه ای که میتوان از شواهد از جمله تفاوت های نام خانوادگی ، محل و تاریخ تولد و … گرفت این است که این خبر شایعه ای بیش نبوده و هیچ رابطه ی فامیلی بین این دو وجود نداشته است.می توان گفت امکان ایجاد چنین شایعه ای نیز از تشابه چهره ی جناب مدیری و آقای سلطانی است.چون اگر این دو برادر بوده باشند می بایست ابتدا امید متولد شده باشد زیرا بعد از تولد امید خانواده به تهران مهاجرت کرده اند و این در حالی است که مدیری ۵ سال قبل از امید متولد شده و از ابتدا نیز در تهران ساکن بوده است و هیچ مهاجرتی در خانواده اش وجود نداشته است.بعضی افراد از نام ” برادر نا تنی ” استفاده می کند که به هیچ وجه نمی تواند درست باشد زیرا پدر مدیری طی حیاتش هیچ سفری به چهار محال و بختیاری یعنی محل تولد امید نداشته است. لازم به ذکر است : تمام مطالب از ویکی پدیا ، وب سایت های معتبر فرهنگی ایران و وب سایت های معتبر موزیک نقل شده است و هیچ دخل و تصرفی در متن ایجاد نگشته است.

کارگردان رضا جهانیان

کارگردان رضا جهانیان

 

 

تِم اغلب فیلم های جهانیان را باورها و ارزش هایی دوست داشتنی می سازد که یا از بین رفته و یا کمرنگ شده است .[جهانیان از جوانمردی، غیرت و رفاقت تا سر حد مرگ قصه می گوید و اسطوره هایش را با این صفات در بستر جامعهٔ امروزی با مشکلات - اجتماعی درگیر می کند تا از ارزش های خود دفاع کنند. ارزش هایی که مردم خیلی دوستشان دارند ولی با زندگی مدرن در تناقض می باشد؛ وقدرت جهانیان در بیان این پیچیدگی و تناقض است. هرگاه که دور از شعارهای روشن فکرانه، سراغ یکی از اسطوره های خود رفته که داستان دراماتیکی در اجتماع مدرن امروزی دارد،

 

 

  کارگردان اکشن ساز

جهانیان را می توان کارگردانی به معنای واقعی کلمه دانست که علی رغم وجود برخی ضعف ها درقصه پردازی و فیلمنامه نویسی، در ساخت بی نقص و کم اشتباه است جهانیان کارگردانی تکنیکی ست و استفادهٔ تکنیکی ازحرکات دوربین در آثارش به وفور مشاهده می شود؛ همینطور طراحی میزانسن های جذاب ونماهای چشمگیر از ویژگی های فنی فیلم های اوست. بدون شک صرفاً به لحاظ ساختی و فنی می توان او را بهترین کارگردان اکشن سینمای ایران دانست   

   

دانلود کلیپ رزمی کوتاه از فیلم های جهانیان

دکوپاژ (چینش پلان های یک سکانس)، میزانسن (تعیین حرکت بازیگران در هر صحنه) قاب بندی ها، حتی دقت در نوع صدابرداری امروز تفاوت چندانی در سینما و تلویزیون ما ندارد.

 

کارگردان مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی (۸ مرداد ۱۳۲۰) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برجسته ایرانی است. کیمیایی از بحث برانگیزترین و جنجالی ترین چهره‌های سینمایی ایران است. او با ساخت فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸، برای نخستین بار دو قطب هنری و تجاری سینما را یکی کرد وآغازگر موج نو در سینمای ایران بود. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی- سیاسی است. او علاوه برفیلمسازی و فیلمنامه نویسی، نوشتن رمان و شعر را نیز تجربه کرده است.کیمیایی بعد از انقلاب کارگاه آزاد فیلم را تأسیس کرد.

 زندگی نامه

مسعود کیمیایی در روز ۸ مرداد ۱۳۲۰ در کوچه سید ابراهیم خیابان ری تهران متولد شد.بعد از آن به ترتیب در کوچه دردار، آصف الدوله، سقاباشی، عین الدوله و نهایتاً در خیابان بهار ساکن شدند.او دو خواهر و یک برادر دارد. دیپلم متوسطه را از دبیرستان بدر گرفت. بعد ازاتمام دبیرستان کم کم وارد عوالم روشنفکری شد و همراه چند تن از دوستان علاقه مند، گروه انتشارات طرفه را درست کردند.از همان دوره به موسیقی هم علاقه مند شد و چند ساز مانند پیانو و گیتار را در حد غیر حرفه، شیرین می نوازد.اما بیشترین کشش و علاقه او به سینما بود. او تا کنون دوبار ازدواج کرده؛ نخست با گیتی پاشایی (آهنگساز و خواننده)، که حاصل آن پولاد کیمیایی (هم اکنون بازیگر) بود و ازدواج دوم با فائقه آتشین که بی شک مطرح ترین ومحبوب ترین چهرهٔ نیم قرن گذشته ایران است.

کیمیایی از آن دسته کارگردانان به اصطلاح تحصیل کرده نیست ؛ نه به کلاس سینمایی رفته و نه زبان خارجه می داند؛ تمام آموخته های تکنیکی و فنی او از سینما به حضور در گروه دستیاران فیلم قهرمانان به کارگردانی ژان نگولسکو و دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم خداحافظ تهران محدود می شود. به جز آن هرچه هست، استعداد ذاتی و ذوق و سلیقهٔ او درسینماست.

 ویژگی‌های سینمای کیمیایی

 اسطوره سازی

بارزترین توانایی کیمیایی در فیلمنامه‌هایش اسطوره سازی است و قدرت او در خلق شخصیتی به عنوان اسطوره غیر قابل انکار است. مهارتی که کمتر کسی در سینمای ایران از آن بهره مند است. قهرمانی که در قلب اجتماع مبارزه می کند و از بین می رود، تا جهان خواستهٔ خود را بسازد و در این رهگذر است که اسطوره می شود.

 بیان تناقض ها

تِم اغلب فیلم های کیمیایی را باورها و ارزش هایی دوست داشتنی می سازد که یا از بین رفته و یا کمرنگ شده است .کیمیایی از جوانمردی، غیرت و رفاقت تا سر حد مرگ قصه می گوید و اسطوره هایش را با این صفات در بستر جامعهٔ امروزی با مشکلات سیاسی- اجتماعی درگیر می کند تا از ارزش های خود دفاع کنند. ارزش هایی که مردم خیلی دوستشان دارند ولی با زندگی مدرن در تناقض می باشد؛ وقدرت کیمیایی در بیان این پیچیدگی و تناقض است. هرگاه که دور از شعارهای روشنفکرانه، سراغ یکی از اسطوره های خود رفته که داستان دراماتیکی در اجتماع مدرن امروزی دارد، کیمیایی بهترین فیلم هایش را ساخته.

 دیالوگ نویسی

بخش مهمی از جذابیت فیلم های کیمیایی مربوط به دیالوگ ها و مونولوگ های خاص اوست. کیمیایی زبان عامیانه(کوچه وبازار) رابه خوبی می شناسد و در ایجاد ضرباهنگ مناسب برای ادای آنها مهارت زیادی دارد. دیالوگ هایی که با ریتمی حیرت انگیز مخاطب را به قلاب میکشد. مشهور ترین دیالوگ های تاریخ سینمای ایران مربوط به کیمیایی و علی حاتمی است.

 کارگردانی

کیمیایی را می توان کارگردانی به معنای واقعی کلمه دانست که علی رغم وجود برخی ضعف ها درقصه پردازی و فیلمنامه نویسی، در ساخت بی نقص و کم اشتباه است.کیمیایی کارگردانی تکنیکی ست و استفادهٔ تکنیکی ازحرکات دوربین در آثارش به وفور مشاهده می شود؛ همینطور طراحی میزانسن های جذاب ونماهای چشمگیر از ویژگی های فنی فیلم های اوست. بدون شک صرفاً به لحاظ ساختی و فنی می توان او را بهترین کارگردان سینمای ایران دانست.

 همکاری با کیمیایی

یکی از توانایی های بالای کیمیایی بازی گرفتن از بازیگران خود است. به طوریکه بین اهالی سینما مطرح بود که:« کیمیایی از چوب هم بازی می گیرد ». به همین دلیل خیلی از بازیگران بهترین بازیشان را در فیلم های او ایفا کرده اند. امین تارخ بازیگر برجسته ایران می گوید:« بازیگران برنده اصلی فیلم های کیمیایی اند». تا کنون تعداد زیادی از بازیگران برجسته سینمای ایران را کیمیایی مطرح کرده است: بهروز وثوقی، خسرو شکیبایی، بهمن مفید، هدیه تهرانی، فریبرز عربنیا، فریماه فرجامی، پارسا پیروزفر، جمشید هاشم‌پور، محمدرضا فروتن، گلچهره سجادیه، فرامرز صدیقی، احمد نجفی، شاهد احمدلو و... . کارگردانان مطرحی همانند امیر نادری، تهمینه میلانی، سامان مقدم و... نیز کار خود را ابتدا با سینمای کیمیایی شروع کرده اند. همچنین چهره های مطرحی چون عباس کیارستمی، جعفر پناهی و... نیز سابقه همکاری با کیمیایی را دارند. اصولاً در سینمای ایران همکاری با کیمیایی برای هنرمندان یک شانس بزرگ محسوب می شود.

حاشیه و جنجال ها

کیمیایی قبل از انقلاب به عنوان یک فیلمساز مردمی شناخته شد. به طوریکه بدون هیچ شکی محبوب ترین و مطرح ترین کارگردان دههٔ ۵۰ (وحتی کمی قبل وبعد تر) است؛ و البته یک فیلمساز سیاسی. ولی گویا انقلاب سال ۱۳۵7 ایران، کیمیایی را هم مثل خیلی ها راضی نکرد و او پس از انقلاب هم با تمام محدودیت ها سعی در نشان دادن مشکلات سیاسی- اجتماعی ایران داشت که هیچگاه به توفیق قبل از انقلاب خود دست نیافت.ولی در تمام این سالها، از جنجال موج نو در سینما با فیلم قیصر ، سر وصدای فیلم گوزنها وآتش گرفتن سینما رکس آبادان، گرفته؛ تا توقیف فیلم خط قرمز، جنجال ازدواج با گوگوش و... وتا همین امروز کیمیایی همیشه موضوع بحث بوده است.مخصوصاً بعد از انقلاب که انتقاد از فیلم هایش زیاد است. البته کیمیایی معتقد است منتقدان بجای فیلم هایش خود او را نقد می کنند و مشکل اصلی آنها با زندگی شخصی اوست. البته بدون شک پس از انقلاب، سایه کیمیایی بر فیلم هایش سنگینی می کند و همیشه خودش مهم تر از فیلم هایش بوده است.ولی در این بین هوادارانی پیدا کرد همانند هواداران یک اسطوره : نه سعی کنند او را درک کنند، نه اجازه تغییر دهند، در عین حال عاشقانه دوستش داشته باشند.

 فیلم‌شناسی

فیلم‌های او در جشنواره‌های مطرح دنیا نمایش ویژه داشته از جمله فیلم سفر سنگ ساخته کیمیایی در جشنواره فیلم کن در سال ۱۳۵۷ نمایش مخصوص داشته است.

 آثار مکتوب

  • - جسدهای شیشه‌ای، رمان، ۱۳۸۰ توسط انتشارات آتیه
  • - زخم عقل، دفتر شعر، دی ماه۱۳۸۲ ه.خ نشر ورجاوند

 جوایز

 قیصر

 داش آکل

  • - بهترین فیلم، بهترین کارگردانی. فستیوال تاشکند، ۱۳۵۱
  • - برندهٔ پلاک طلائی، فستیوال پاریس. ۱۳۵۲
  • - بهترین فیلم به مفهوم مطلق. فستیوال سپاس. ۱۳۵۱

 خاک

  • - بهترین فیلم به مفهوم مطلق، فستیوال سپاس. ۱۳۵۲

 اسب

  • - مدال نقره. فستیوال مانهایم. ۱۳۵۵

 سفر سنگ

  • - بهترین کارگردان. فستیوال قاهره ۱۳۵۷
  • - برندهٔ جایزهٔ پلاک طلایی. سازمان بین‌المللی سینمای کاتولیک ۱۳۵۷

 متفرقه

  • - برنده جایزهٔ بهترین کارگردان سینمای اجتماعی ۳۰ سال اخیر سینمای ایران از جشن منتقدان ۱۳۸۷
  • - تقدیرشده در دومین جشن « شب کارگردانان» ۱۳۸۷

کارگردان ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتَمی‌کیا (زاده ۱۳۴۰ در تهران) از کارگردانان ایرانی است. وی به غیر از کارگرانی به فیلم‌نامه‌نویسی و تدوین فیلم‌های سینمایی نیز پرداخته‌است.

او دانش‌آموختهٔ رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.وی فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلمهای کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد.

او تا کنون موفق شده برای فیلم‌های «دیده‌بان»، «مهاجر»، «آژانس شیشه‌ای» و «به نام پدر» برندهٔ جایزه از جشنواره فیلم فجر گردد.

فیلم‌شناسی

 فیلم‌های سینمایی

سریال‌های تلویزیونی

  • خاک سرخ (۱۳۸۱)
  • حلقهٔ سبز (۱۳۸۵